Nada autostrada

Băbăieț, vești bune de tot: s-a lansat licitația nou-nouțului studiu de fezabilitate pentru autostrada Ploiești-Brașov! Yeee! Așa o să strige câștigătorii a 10 meleoane euro, fără TVA, parandărăt și anexă de supliment de mălai.
Partea și mai mișto e că toată hârțogăraia trebuie să fie gata peste 3 ani jumate, practic la sfârșitul mandatului următor, când se poate promite alt cincinal proștilor care n-au crăpat, emigrat sau emigrat și apoi crăpat, între timp.
Un băiat deștept, care le are cu mâzgăleala pe hârtie de calc și cunoaște pe careva la CNAIR, poate câștiga instant vreo 2-3 milioane, banii lui de conac în Spania. Nici nu trebuie să aibă vreo firmă, bate palma cu eșalonul 2 de la CNAIR, face repede una și ia banul. Trebuie să fii fraier să nu găsești apoi o firmă pe bune, să subcontractezi măsurătoarea. Chestia e că trebuie depus și proiectul tehnic, deci subcontractezi și o firmă de arhitectură. Poate să fie și chinezească, mai ieftină, că ăia au copie la tot relieful planetei.
Poate vă întrebați de ce e nevoie de un nou studiu de fezabilitate. Ce, ăla plătit cu meleoane în 2006, nu mai e bun? Cică, nu. Că ”traseul autostrăzii a suferit mai multe modificări, cu alte tuneluri care să ocolească localitățile”. Nu, pe bune, nu s-a ridicat tectonic relieful, ci și-au făcut unii viloaie pe-acolo și nu vor deranj și vâj-vâj.
Mai e nevoie și de o evaluare a ”impactului asupra mediului”. Care mediu, vă întrebați, nu? Păi betoanele asfixiate de eșapamente, numite generic aer curat de munte în Parcarea Prahovei.
Și autostrada trebuie să facă acum flic-flac-uri, să mai treacă și pe lângă ștabii ăia care erau la putere în 2006. Și care acum au îmbătrânit și se pârțâie mulțumiți pe șezlongul lor din Sinaia.
Dar nicio grijă, că n-o să-i deranjeze decât băieții de la cadastru. Doar nu crede cineva că o să apară și vreun buldozer pe Valea Prahovei în următorul deceniu?
Adevărul că e și greu să construiești peste munți și peste văi, că doar nu suntem italieni să băgăm o Varvara prin munte, ca viermele-n măr.
Noi avem respect față de mediu, băi! Nu ne chișăm în frezabilitate oricum.
Mai ales că poate deranjăm tunelurile secrete din Bucegi prin care dacii se duceau la supermarket la Roma.
Are careva o riglă și calc, să ne asociem la o feza?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*